Regulamin sklepu internetowego BLOWELEMENTY.PL wraz z zasadami gwarancji obowiązujący od dnia 24.10.2024

Definicje

Użyte w niniejszym regulaminie zwroty mają następujące znaczenie:

  1. dzień roboczy – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy;
  2. Formularz Zamówienia – Usługa Elektroniczna, interaktywny formularz dostępny w domenie Sklepu Internetowego, umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do elektronicznego Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności;
  3. Klient/Usługobiorca – strona umowy sprzedaży zawieranej ze Sprzedawcą w tym: Konsument, przedsiębiorca, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną która zawarła lub zamierza zawrzeć Umowę ze Sprzedawcą lub która korzysta lub zamierza korzystać z Usługi Elektronicznej;
  4. Konsument – Klient będący pełnoletnią osobą fizyczną, która dokonuje czynności prawnej ze Sprzedawcą niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. Przez Konsumenta na potrzeby niniejszego regulaminu rozumie się także osoby fizyczne zawierające umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
  5. Sklep Internetowy – sklep internetowy dostępny pod adresem BLOWELEMENTY.PL
  6. Produkt – dostępna w Sklepie Internetowym rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy między Klientem a Sprzedawcą;
  7. Czas realizacji Zamówienia – liczba dni roboczych, w których Sprzedawca skompletuje Zamówienie złożone przez Klienta, powierzy zamówiony Produkt przewoźnikowi oraz dostarczy zamówiony Produkt za pośrednictwem przewoźnika do miejsca wskazanego przez Klienta w Formularzu Zamówienia;
  8. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, wyrażające bezpośrednią wolę zawarcia Umowy na odległość składane z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość, określające Produkt, co do którego Klient składa ofertę zawarcia Umowy oraz dane Klienta konieczne dla ewentualnego zawarcia i wykonania Umowy w zakresie wskazanym w Formularzu Zamówienia (sposób zapłaty, sposób dostarczenia Produktu, miejsce dostarczenia Produktu oraz dane Klienta);
  9. Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny;
  10. Sprzedawca/ Usługodawca – BLOW ELEMENTY Sp. z o.o. z siedzibą w 05-820 Piastów, AL. Józefa Piłsudskiego 56/42 zarejestrowaną w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez SĄD REJONOWY DLA M.ST. WARSZAWY W WARSZAWIE, XIV WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO pod numerem KRS: 0000871961, NIP: 5342630770, REGON: 387655988;
  11. Usługa Elektroniczna – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Sprzedawcę na rzecz Klienta za pośrednictwem Sklepu Internetowego;
  12. Umowa – umowa dotycząca sprzedaży Produktu zawierana w języku polskim, pomiędzy Klientem, a Sprzedawcą.
  13. Dowód zakupu – paragon fiskalny, faktura VAT lub inny dowód, przekazany Klientowi na jego żądanie potwierdzający sprzedaż Produktu.
  14. Konto – Usługa Elektroniczna, w ramach której Sprzedawca umożliwia Klientowi założenia Konta oznaczonego indywidualną nazwą (loginem) i hasłem, którego założenie wymaga wypełnienia przez Klienta Formularza, w ramach Konta możliwe jest gromadzenie informacji o Zamówieniach składanych za jego pośrednictwem, edycja danych Klienta, udzielonych zgód marketingowych i wgląd do historii Zamówień;
  15. Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta;
  16. Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

Postanowienia ogólne

  1. Usługodawcą, a jednocześnie Sprzedawcą w Sklepie internetowym w domenie blowelementy.pl jest: BLOW ELEMENTY Sp. z o.o. z siedzibą w 05-820 Piastów, AL. Józefa Piłsudskiego 56/42 zarejestrowaną w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez SĄD REJONOWY DLA M.ST. WARSZAWY W WARSZAWIE, XIV WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO pod numerem KRS: 0000871961, NIP: 5342630770, REGON: 387655988.
  2. Kontakt ze Sprzedawcą możliwy jest poprzez:
  3. Akceptacja niniejszego Regulaminu jest dobrowolna, ale konieczna do utworzenia Konta i/lub zawarcia Umowy i złożenia Zamówienia przez Klienta za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
  4. Sprzedawca zapewnia ochronę przesyłanych treści cyfrowych i danych poprzez stosowanie środków technicznych i organizacyjnych, w celu ich zabezpieczenia przed ich pozyskaniem przez osoby nieupoważnione. Jednakże Sprzedawca wskazuje, iż korzystanie z sieci Internet i usług świadczonych drogą elektroniczną niesie zagrożenie przedostania się do systemu teleinformatycznego i urządzenia Klienta szkodliwego oprogramowania lub nieuprawnionego uzyskania dostępu do danych Klienta przez osoby trzecie. W celu zminimalizowania niniejszych zagrożeń, Klient jest obowiązany stosować odpowiednie zabezpieczenia techniczne, takie jak np. korzystanie z aktualnych wersji oprogramowania, stosowanie silnych i unikalnych haseł, stosowanie oprogramowania antywirusowego.
  5. Wszystkie zdjęcia Produktów oraz pozostałe materiały (w tym teksty, grafiki, logotypy) zamieszczone w Sklepie internetowym, Formularzu Zamówienia są własnością Sprzedawcy lub zostały użyte przez niego za zgodą osób trzecich, posiadających do nich prawa autorskie lub prawa własności intelektualnej. Zabronione jest kopiowanie zdjęć i innych materiałów graficznych oraz stosowanie przedruku tekstów zamieszczonych w Sklepie internetowym, Formularzu Zamówienia, w tym ich udostępnianie w Internecie bez pisemnej zgody Sprzedawcy lub innej osoby trzeciej, posiadającej do nich prawa.
  6. Zabrania się pobierania zdjęć ze strony Sklepu Internetowego oraz wykorzystywania ich do celów marketingowych oraz handlowych. Wykorzystanie wymienionych powyżej materiałów bez pisemnej zgody Sprzedawcy lub innej osoby trzeciej, której przysługują prawa autorskie lub prawa własności intelektualnej jest niezgodne z prawem i może stanowić podstawę do wszczęcia postępowania cywilnego oraz karnego przeciwko dopuszczającym się tego procederu.
  7. Korzystanie ze Sklepu internetowego wymaga, aby urządzenia końcowe i system komunikacji używany przez Klienta spełniały wymagania następujące minimalne wymagania techniczne:
    • a) posiadanie komputera lub innego urządzenia z dostępem do sieci Internet;
    • b) posiadanie wybranej przeglądarki internetowej w zaproponowanej wersji lub nowszej z włączoną obsługą Java Script, plików cookie oraz technologii Local Storage: Google Chrome 61, Mozilla Firefox 60, Microsoft Edge 16, Opera 48, Safari 10;
    • c) posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej (e‑mail) w przypadku chęci złożenia Zamówienia lub założenia Konta.

Usługi świadczone drogą elektroniczną

  1. Usługi świadczone przez Sprzedawcę drogą elektroniczną za pośrednictwem Sklepu internetowego polegają na:
    • a) prezentacji Produktów;
    • b) umożliwieniu zawarcia Umowy sprzedaży poprzez Formularz Zamówienia;
    • c) możliwości utworzenia Konta i zawarciu Umowy;
    • d) możliwości kontaktu ze Sprzedawcą poprzez Formularz kontaktowy.
  2. Korzystanie z konta możliwe jest po:
    • a) wypełnieniu przez Klienta Formularza z niezbędnymi danymi do założenia Konta;
    • b) kliknięciu pola „Rejestracja”;
    • c) potwierdzeniu chęci utworzenia Konta poprzez kliknięcie w link potwierdzający przesłany automatycznie na podany adres poczty elektronicznej.
  3. Usługa Konto świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Usługobiorca ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, usunięcia Konta (rezygnacji z Konta) poprzez wysłanie stosownego żądania na adres: shop@blowelementy.pl lub poprzez skorzystanie z opcji Usuń konto dostępnej na Koncie. Usunięcie konta Klienta nie oznacza cofnięcia zgód marketingowych (wysyłanych drogą e‑mail lub SMS/MMS/telefonicznie).
  4. Klient korzystając z Usługi Konto powinien zastosować się do następujących rekomendacji dotyczących bezpieczeństwa:
    • a) nie należy ujawniać haseł osobom trzecim;
    • b) w przypadku podejrzenia wejścia w posiadanie hasła przez osoby trzecie należy niezwłocznie podjąć próbę zmiany hasła oraz zgłosić ten fakt Sprzedawcy.
    • c) w przypadku zapomnienia bądź utraty hasła należy niezwłocznie wykonać procedurę zmiany hasła na nowe. Zmiana hasła następuje jedynie na wniosek uprawnionego Klienta – właściciela Konta, po potwierdzeniu jego tożsamości.
    • d) Klient wprowadzając hasło powinien mieć pewność, że nie zostanie ono podejrzane przez osoby trzecie.
    • e) kończąc lub przerywając pracę z Kontem należy się bezwzględnie wylogować. Dotyczy to w szczególności sytuacji, w której Klient oddala się od komputera, na którym pracował.
    • f) komputery i inne urządzenia z których loguje się Klient do Konta, powinny być chronione za pomocą rozwiązań zapewniających ochronę przed złośliwym oprogramowaniem oraz atakiem z zewnątrz.
  5. Formularz Zamówienia umożliwia zawarcie Umowy poprzez dodanie przez Klienta Produktu do Koszyka oraz wypełnieniu danych w Formularza Zamówienia.
  6. W Formularzu Zamówienia niezbędne jest podanie przez Klienta następujących danych dotyczących Klienta: imię i nazwisko/nazwa firmy, adres (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość, kraj), adres poczty elektronicznej, numer telefonu kontaktowego oraz danych dotyczących Umowy Sprzedaży: Produkt/y, ilość Produktu/ów, miejsce i sposób dostawy Produktu/ów, sposób płatności. W wypadku Klientów niebędących konsumentami, niezbędne jest także podanie nazwy firmy oraz numeru NIP, jeżeli do Zamówienia ma zostać dołączona faktura VAT.
  7. Usługa Formularz Zamówienia świadczona jest nieodpłatnie i umożliwia zawarcie Umowy sprzedaży bez konieczności zakładania Konta, ma charakter jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą złożenia Zamówienia za jego pośrednictwem albo z chwilą wcześniejszego zaprzestania składania Zamówienia za jego pośrednictwem.
  8. Klient ma możliwość wysyłania za pomocą formularza kontaktowego wiadomości do Sprzedawcy. Umowa o świadczenie Usługi polegającej na udostępnianiu interaktywnego formularza, umożliwiającego Klientom kontakt ze Sprzedawcą jest zawierana na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą wysłania wiadomości przez Klienta.
  9. Wszelkie reklamacje związane ze świadczeniem Usług drogą elektroniczną przez Sprzedawcę oraz pozostałe reklamacje związanie z funkcjonowaniem Sklepu Internetowego, a także zgłoszenia dotyczące naruszeń Regulaminu, Klient może składać zgodnie z zasadami wskazanymi w zapisach dot. reklamacji.

Zasady korzystania ze sklepu internetowego

  1. Klient zobowiązany jest w szczególności do:
    • a) korzystania ze Sklepu internetowego w sposób zgodny z prawem, Regulaminem, zasadami współżycia społecznego, dobrymi obyczajami, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Sprzedawcy oraz osób trzecich;
    • b) wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym, niewprowadzających w błąd oraz nienaruszających prawa osób trzecich;
    • c) korzystania z usług i funkcjonalności udostępnianych przez Sprzedawcę w sposób niezakłócający funkcjonowania Sprzedawcy i Sklepu Internetowego;
    • d) korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Sklepu internetowego jedynie w zakresie użytku osobistego.
  2. Sprzedawca informuje, że niedopuszczalne jest podejmowanie przez Klienta czynności, które mogłyby destabilizować lub zakłócać działanie Sklepu internetowego lub utrudniać dostęp do Sklepu internetowego Sprzedawcy lub innym Klientom, jak również podejmowanie przez Klienta działań takich jak umieszczanie w Sklepie internetowym lub rozsyłanie za jego pośrednictwem niezamówionej informacji handlowej
  3. W przypadku naruszenia przez Klienta przepisów prawa, postanowień Regulaminu lub zasad Polityki Prywatności, a także w przypadku postępowania przez Klienta w sposób utrudniający pracę Sklepu internetowego lub uciążliwy dla innych Klientów, Sprzedawca ma prawo pozbawić Klienta prawa do korzystania ze Sklepu internetowego, w tym usunąć jego konto, lub ograniczyć mu dostęp do niektórych funkcjonalności Sklepu internetowego.
  4. W Sklepie Internetowym mogą być organizowane Promocje na wybrane Produkty. O zasadach dotyczących promocji decyduje Sprzedawca, podając je do wiadomości publicznej na stronie Sklepu internetowego.
  5. Ogłoszenia, reklamy Sprzedawcy, cenniki i inne informacje o Produktach, podane na stronach internetowych Sklepu internetowego, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu Kodeksu cywilnego.

Zasady zawierania umów

  1. Klient może złożyć Zamówienie, a następnie zawrzeć Umowę przez:
    • a) złożenie Zamówienia poprzez Formularz Zamówienia na stronie Sklepu internetowego;
    • b) złożenie Zamówienia poprzez usługę Konto [częściowo uzupełnione dane Klienta] wypełniając Formularz Zamówienia, w zakresie niezbędnym do finalizacji Zamówienia;
    • c) kontakt telefoniczny ze Sprzedawcą pod numerem + 48 880 880 506;
    • d) kontakt e-mail ze Sprzedawcą pod adresem: shop@blowelementy.pl.
  2. Wszystkie Produkty dostępne w Sklepie internetowym są oryginalne, fabrycznie nowe oraz spełniają wymogi powszechnie obowiązującego prawa.
  3. Zamówienia, o których mowa w ust. 1 niniejszego paragrafu, za wyjątkiem zamówień składanych telefonicznie, można składać 7 dni w tygodniu przez 24 godziny na dobę.
  4. W celu skutecznego złożenia Zamówienia w Sklepie Internetowym konieczne jest:
    • a) dodanie Produktu do Koszyka,
    • b) prawidłowe wypełnienie przez Klienta dostępnego na stronie Sklepu internetowego Formularza Zamówienia, zawierającego dane do wysyłki Produktu,
    • c) dokonanie wyboru sposobu płatności, sposobu dostawy;
    • d) zaakceptowanie postanowień Regulaminu i Polityki Prywatności oraz naciśnięcie przycisku „Zamawiam i płacę”.
  5. W celu skutecznego złożenia Zamówienia, o którym mowa w ust. 1 lit. b niniejszego paragrafu, konieczne jest:
    • a) dodanie Produktu do Koszyka,
    • b) zalogowanie się do Konta,
    • c) prawidłowe wypełnienie przez Klienta dostępnego na stronie Sklepu internetowego Formularza Zamówienia,
    • d) dokonanie wyboru sposobu płatności, sposobu dostawy,
    • e) akceptacja postanowień Regulaminu i Polityki Prywatności,
    • f) naciśnięcie przycisku „Zamawiam i płacę”
    • g) prawidłowe wypełnienie przez Klienta dostępnego na stronie Sklepu internetowego Formularza Zamówienia, zawierającego dane do wysyłki Produktu.
  6. W celu skutecznego złożenia Zamówienia, o którym mowa w ust. 1 lit. c oraz d niniejszego paragrafu, konieczne jest przesłanie przez Klienta wiadomości elektronicznej na adres poczty elektronicznej Sprzedawcy, w której Klient akceptuje treść uprzednio przesłanych przez Sprzedawcę warunków Zamówienia i wyraża zgodę na jego realizację oraz akceptuje treść niniejszego regulaminu oraz potwierdza zapoznanie się z pouczeniem o odstąpieniu od umowy i polityką prywatności dostępną na Stronie Internetowej.
  7. W trakcie składania Zamówienia w Sklepie Internetowym, do momentu naciśnięcia przycisku „Zamawiam i płacę” lub do momentu przesłania przez Sprzedawcę potwierdzenia złożenia Zamówienia Klient ma możliwość modyfikacji wprowadzonych danych oraz zmian w zakresie wyboru Produktu. W tym celu należy kierować się wyświetlanymi Klientowi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na danej stronie internetowej Sprzedawcy lub skontaktować się bezpośrednio ze Sprzedawcą.
  8. Po złożeniu Zamówienia w jakiejkolwiek formie, Sprzedawca niezwłocznie potwierdza złożenie Zamówienia przez Klienta. Potwierdzenie złożenia Zamówienia przez Sprzedawcę następuje poprzez przesłanie Klientowi wiadomości email, zawierające potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia, na adres podany przez Klienta. Wiadomość email stanowi potwierdzenie zawarcia Umowy pomiędzy Sprzedawcą, a Klientem.
  9. Umowę traktuje się jako zawartą z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości email potwierdzającej wszystkie istotne elementy Umowy sprzedaży.
  10. Czas realizacji Zamówienia jest każdorazowo wskazany przez Sprzedawcę w ramach opisu danego Produktu. i jest liczony w następujący sposób:
    • a) w przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przy odbiorze – od dnia zawarcia Umowy sprzedaży;
    • b) w przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności elektronicznej – od dnia zaksięgowania wpłaty w pełnej wysokości na rachunku bankowym Sprzedawcy.
  11. W przypadku braku dostępności zamówionych przez Klienta Produktów, Sprzedający informuje o tym w Sklepie Internetowym lub poinformuje o tym Klienta, który złożył Zamówienie na Produkt. W takiej sytuacji Klient może wyrazić zgodę na wydłużenie czasu realizacji Zamówienia lub zrezygnować z zamówionego Produktu.
  12. Niezbędnym elementem procedury składania Zamówienia jest zapoznanie się i zaakceptowanie przez Klienta niniejszego Regulaminu i Polityki prywatności, co Klient potwierdza zaznaczając odpowiednie pole przed finalizacją Zamówienia. Brak akceptacji przez Klienta niniejszego Regulaminu lub Polityki Prywatności w toku procedury składania Zamówienia uniemożliwia skorzystanie z możliwości nabycia Produktu za pośrednictwem Sklepu Internetowego lub w innej formie.
  13. Elementem procedury składania Zamówienia jest również podanie przez Klienta jego danych osobowych wskazanych w formularzu Zamówienia oznaczonych jako obligatoryjne. Podanie danych osobowych oznaczonych jako obligatoryjne jest dobrowolne, jednakże konieczne w celu złożenia Zamówienia. Podanie danych osobowych nieoznaczonych jako obligatoryjne jest dobrowolne i nie jest konieczne do złożenia Zamówienia.
  14. W przypadku podania przez Klienta niepełnych informacji lub powstania innych pytań w czasie realizacji Zamówienia, Sprzedawca skontaktuje się mailowo lub telefonicznie z Klientem w celu ustalenia brakujących wytycznych niezbędnych prawidłowej realizacji Zamówienia. W tym czasie termin realizacji ulega zawieszeniu, do czasu uzyskania niezbędnej odpowiedzi Klienta.

Ceny produktów

  1. Ceny Produktów prezentowane na Stronie Internetowej wyrażone są w złotych polskich i są cenami brutto, tj. zawierają podatek VAT.
  2. Ceny Produktów prezentowane w Sklepie Internetowym nie zawierają kosztów dostarczenia Produktu.
  3. Informacje o cenie Produktu, cechach oraz istotnych właściwościach Produktu, a także kosztach dostawy dostępne są w opisie Produktów w Sklepie Internetowym i zamieszczone są przy prezentowanym Produkcie.
  4. Ceny Produktów prezentowane na Stronie Internetowej obowiązują jedynie przy składaniu Zamówień za pośrednictwem Formularza Zamówienia i mogą obejmować oferty promocyjne albo dodatkowe rabaty aktualizowane po wpisaniu kodu rabatowego.
  5. W przypadku, gdy Klient chce otrzymać fakturę VAT zobowiązany jest wskazać w Formularzu Zamówienia NIP. Jeśli Klient zażąda faktury VAT zostanie ona wysłana na podany przez niego adres e‑mail.

Metody płatności

  1. Klient posiada możliwość dokonania płatności za Produkty zakupione w Sklepie Internetowym poprzez:
    • a) płatność gotówką za pobraniem przy odbiorze przesyłki (dostępna tylko dla dostawy na terytorium Rzeczpospolitej Polski);
    • b) płatności elektroniczne za pośrednictwem operatorów płatności takich jak……………….
    • c) płatność BLIK za pośrednictwem serwisu – …………. którą dostarcza operator spółka …………………………….
    • d) poprzez dokonanie przelewu tradycyjnego na dane wskazane przez Sprzedawcę po złożeniu Zamówienia.
  2. Dostępne sposoby płatności mogą zależeć od wybranego przez Klienta sposobu dostawy lub Produktu.
  3. Rozliczenia transakcji płatnościami elektronicznymi i kartą płatniczą przeprowadzane są zgodnie z wyborem Klienta za pośrednictwem upoważnionych serwisów.
  4. Aktualnie dostępne sposoby płatności, w tym elektronicznych, prezentowane są podczas procedury składania zamówienia, przed dokonaniem złożenia zamówienia.
  5. Klient może złożyć reklamację dotyczącą płatności bezpośrednio do operatorów płatności.
  6. W przypadku wyboru przez Klienta płatności za pobraniem, Klient obowiązany jest do dokonania płatności przy odbiorze przesyłki. Odmowa odbioru Produktu lub płatności jest warunkiem rozwiązującym Umowę Sprzedaży.

Dostawa

  1. Dostawa odbywa się przesyłką kurierską, transportem własnym Sprzedawcy lub w inny sposób uzgodniony przez strony Umowy, pod adres wskazany przez Klienta w trakcie składania Zamówienia.
  2. Dostawa dostępna jest na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz na terytorium innym krajów UE, jedynie po uzgodnieniu ze Sprzedawcą. Dostępne sposoby dostawy mogą zależeć od wybranego przez Klienta sposobu płatności lub Produktu.
  3. Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej.
  4. Na termin oczekiwania na otrzymanie przez Klienta Produktu (termin dostawy) składa się czas przygotowania Zamówienia do wysyłki oraz czas doręczania Produktu przez przewoźnika lub Sprzedawcę.
  5. Termin dostawy oraz koszty dostawy Produktu Sprzedawca określa na Stronie Internetowej w opisie Produktu.

Odstąpienie od umowy

  1. Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od zawartej umowy bez podania przyczyny.
  2. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
    • a) dla umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje Produkt, będąc zobowiązany do przeniesienia jego własności (np. umowa sprzedaży) – od objęcia Produktu w posiadanie przez Konsumenta, a w przypadku umowy, która obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego Produktu,
    • b) dla pozostałych umów – od dnia ich zawarcia.
  3. Celem odstąpienia od umowy, Konsument zobowiązany jest poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy, w drodze pisemnego oświadczenia przez wysłanie go:
    • a) na adres: 05-850 Ożarów Mazowiecki Duchnice, ul. Ożarowska 83 budynek G lub 05-820 Piastów, ul. Piłsudskiego 56/42 lub
    • b) na adres e-mail: shop@blowelementy.pl
  4. Do zachowania terminu do odstąpienia od umowy wystarczy wysłanie informacji dotyczącej wykonania przysługującego prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
  5. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość, umowę uważa się za niezawartą. Jeśli Klient będący Konsumentem złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy zanim Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
  6. W przypadku odstąpienia od umowy, Konsument ma obowiązek zwrócić Produkt Sprzedawcy niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia, w którym Konsument poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy. Do zachowania terminu wystarczy, jeśli Produkt zostanie odesłany przed upływem 14- dniowego terminu na adres: 05-850 Ożarów Mazowiecki Duchnice, ul. Ożarowska 83 budynek G.
  7. Konsument zobowiązany jest ponieść bezpośrednie koszty zwrotu Produktu.
  8. W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwróci wszystkie otrzymane od niego płatności.
  9. Zwrot płatności zostanie dokonany przez Sprzedawcę przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakich użył Konsument, chyba że ten wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu płatności.
  10. Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
  11. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu odesłania Produktu, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  12. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
  13. Zgodnie z Ustawą o prawach konsumenta, prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu m.in. do umów:
    • a) o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
    • b) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
    • c) w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
    • d) o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy.
  14. Prawo odstąpienia od umowy jest również wyłączone w przypadku, gdy Klient otrzymał próbki danego Produktu i podjął decyzję o jego zakupie.

Reklamacja

  1. Sprzedawca jest zobowiązany do dostarczenia Klientom Produktu bez wad fizycznych i prawnych. Sprzedawca ponosi wobec Klientów będących Konsumentami odpowiedzialność za wady Produktu na zasadach określonych w przepisach Kodeksu cywilnego. W stosunku do Klientów niebędących Konsumentami rękojmia zostaje wyłączona.
  2. Reklamacja może zostać złożona przez Klienta:
    • a) na adres: 05-850 Ożarów Mazowiecki, Duchnice, ul. Ożarowska 83 budynek G lub 05-820 Piastów, ul. Piłsudskiego 56/42
    • b) na adres e-mail: shop@blowelementy.pl
  3. Zgłoszenie powinno zawierać w szczególności: imię i nazwisko, adres do korespondencji, adres poczty elektronicznej (adres email), na który ma zostać wysłana odpowiedź na reklamację, jeśli Klient chce otrzymać odpowiedź na reklamację za pośrednictwem poczty elektronicznej, datę nabycia Produktu, rodzaj reklamowanego Produktu, dokładny opis wady oraz datę jej stwierdzenia wraz z dokumentacją fotograficzną wady, żądanie Klienta, a także preferowany przez Klienta sposób poinformowania o sposobie rozpatrzenia reklamacji. Wraz ze zgłoszeniem reklamacji należy dostarczyć Sprzedawca Dowód zakupu.
  4. Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest zobowiązany do udostępnienia Sprzedawcy wadliwego produktu, w tym do dokonania stosownej wizji lokalnej w miejscu jego zamontowania.
  5. Sprzedawca rozpatrzy i ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia złożenia reklamacji. Termin ten liczony jest od dnia dostarczenia Sprzedawcy wszelkich informacji, niezbędnych do rozpatrzenia przez niego zgłoszenia reklamacyjnego. O sposobie rozpatrzenia reklamacji, Klient zostanie poinformowany zgodnie z danymi wskazanymi w zgłoszeniu reklamacji.
  6. W przypadku wystąpienia ewentualnych braków w złożonej reklamacji, Sprzedawca zwróci się do Klienta o ich uzupełnienie zgodnie z danymi adresowymi wskazanymi w zgłoszeniu reklamacji.
  7. Niniejszej zapisy obejmują również reklamacje dot. usług elektronicznych.
  8. Niniejsze zapisy nie dotyczą powstania wad czy uszkodzeń Produktów na skutek nieprawidłowego ich użytkowania przez Klientów tj. niezgodnie z instrukcjami użytkowania oraz konserwacji czy naprawy przedstawionymi przez Sprzedawcę, działania przyczyny zewnętrznej, w tym termicznej, chemicznej lub innej, naturalnego, częściowego lub całkowitego zużycia, zgodnego z właściwościami lub przeznaczeniem Produktów, a w szczególności zarysowania, przebarwienia lub zmatowienia Produktów. Ponadto reklamacja nie obejmuje różnic wynikających z cech plastycznych i estetycznych Produktów charakterystycznych dla surowców, z których zostały one wykonane, a także zmian tonacji wybarwienia powłoki lakierniczej, związanej z narażeniem jej na długotrwałe działanie czynników niekorzystnych, w szczególności taki jak podwyższona temperatura, nasłonecznienie, dym tytoniowy itp.

Gwarancja

  1. Sprzedawca udziela Klientowi gwarancji, obejmującej prawidłowe funkcjonowanie zakupionych Produktów na okres 24 miesięcy od daty ich wydania.
  2. Niniejsze zapisy nie dotyczą powstania wad czy uszkodzeń Produktów na skutek nieprawidłowego ich użytkowania przez Klientów tj. niezgodnie z instrukcjami użytkowania oraz konserwacji czy naprawy przedstawionymi przez Sprzedawcę oraz dostępnymi na Stronie Internetowej, działania przyczyny zewnętrznej, w tym termicznej, chemicznej lub innej, naturalnego, częściowego lub całkowitego zużycia, zgodnego z właściwościami lub przeznaczeniem Produktów, a w szczególności zarysowania, przebarwienia lub zmatowienia Produktów. Ponadto gwarancja nie obejmuje różnic wynikających z cech plastycznych i estetycznych Produktów charakterystycznych dla surowców, z których zostały one wykonane, a także zmian tonacji wybarwienia powłoki lakierniczej, związanej z narażeniem jej na długotrwałe działanie czynników niekorzystnych, w szczególności taki jak podwyższona temperatura, nasłonecznienie, dym tytoniowy itp.
  3. Do trybu dokonywania zgłoszeń gwarancyjnych stosuje się zasady wskazane w ramach reklamacji.

Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń

  1. Szczegółowe informacje o pozasądowych sposobach rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, a także zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, wojewódzkich inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów- uokik.gov.pl
  2. Klient posiadający status Konsumenta, może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozwiązania indywidulanego sporu między Konsumentem a Sprzedawcą, korzystając z bezpłatnej pomocy prawnej miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów albo organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów, m.in. Federacji Konsumentów – federacjakonsumentow.org.pl.
  3. W rozwiązaniu indywidulanego sporu i skargi konsumenckiej związanych z transakcją transgraniczną pomaga także Sieć Europejskich Centrów Konsumenckich. Adresy tych instytucji dostępne są na stronie internetowej Europejskiego Centrum Konsumenckiego konsument.gov.pl.
  4. Klient będący Konsumentem posiada między innymi następujące możliwości skorzystania z pozasądowego rozwiązania sporu:
    • a) zwrócenie się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu między Konsumentem lub podmiotem wskazanym w § 8 ust 1 a Sprzedawca przez umożliwienie zbliżenia stanowisk stron w celu rozwiązania sporu przez jego strony lub przedstawienie stronom propozycji rozwiązania sporu,
    • b) zwrócenie się do stałego sądu polubownego, działającego przy wojewódzkim inspektorze Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy sprzedaży.
  5. Inspekcja Handlowa jest podmiotem uprawnionym do prowadzenia postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich. Zadania Inspekcji Handlowej w zakresie prowadzenia postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich oraz organizowania i prowadzenia stałych sądów polubownych wykonują właściwi miejscowo wojewódzcy inspektorzy Inspekcji Handlowej. Wykaz wszystkich wojewódzkich inspektorów Inspekcji Handlowej oraz stałych sądów polubownych wraz z adresami ich stron internetowych znajduje się na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
  6. Wykaz instytucji zajmujących się pozasądowym rozwiązywaniem sporów konsumenckich wraz z informacją o rodzaju spraw, jakimi poszczególne podmioty się zajmują dostępny jest na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem www.uokik.gov.pl.
  7. Konsument może skorzystać z platformy internetowego systemu rozwiązywania sporów konsumenckich (platforma ODR), zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich). Europejska platforma ODR znajduje się pod adresem ec.europa.eu/consumers/odr
  8. Skorzystanie z dostępnych pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń jest możliwe po zakończeniu procedury reklamacyjnej i ma charakter dobrowolny, przy czym obie strony muszą wyrazić zgodę na postępowanie.

Dane osobowe i polityka prywatności

Administratorem danych osobowych Klientów jest Sprzedawca, a szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych zostały opisane w Polityce Prywatności dostępnej na Stronie Internetowej wraz z informacją dotyczącą plików cookies.

Postanowienia końcowe

  1. Umowy zawierane za pośrednictwem Strony Internetowej zawierane są w języku polskim.
  2. Sprzedawca realizuje wszelkie prawa Klientów przewidziane w przepisach powszechnie obowiązującego prawa, a w szczególności przewidziane w przepisach Kodeksu cywilnego oraz Ustawy o prawach konsumenta. Postanowienia niniejszego regulaminu nie mają na celu ograniczyć lub wyłączyć jakichkolwiek praw Klientów wynikających z przepisów prawa.
  3. Niniejszy regulamin jest udostępniony na Stronie Internetowej w formie, która umożliwia pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie treści regulaminu za pomocą systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Klient.
  4. Utrwalenie, zabezpieczenie i udostępnienie treści Umowy zawartej za pośrednictwem Sklepu Internetowego następuje przez przesłanie Klientowi na podany adres poczty elektronicznej wymaganych prawem informacji.
  5. O wszelkich zmianach niniejszego regulaminu każdy Klient zostanie poinformowany poprzez informacje na stronie głównej Sklepu Internetowego, zawierającej zestawienie zmian i termin ich wejścia w życie. Klienci posiadający Konto zostaną dodatkowo poinformowani o zmianach wraz z ich zestawieniem na wskazany przez nich adres poczty elektronicznej. W przypadku, gdy Klient posiadający Konto Klienta nie akceptuje nowej treści Regulaminu, obowiązany jest zawiadomić o tym fakcie Sprzedawcę w ciągu 14 dni od daty poinformowania o zmianie Regulaminu. Zawiadomienie Sprzedawcy o braku akceptacji nowej treści Regulaminu, skutkuje rozwiązaniem Umowy oraz usunięciem konta Klienta ze strony internetowej Sklepu.
  6. W przypadku dokonania zmiany niniejszego regulaminu, wszystkie Umowy zawarte i Zamówienia złożone przed datą wejścia w życie zmiany regulaminu będą realizowane zgodnie z regulaminem w brzmieniu obowiązującym w dniu zawarcia Umowy i złożenia Zamówienia przez Klienta.
  7. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego.