Zakres gromadzonych informacji i danych
Dane użytkowników gromadzone są w celu należytego świadczenia usług oferowanych przez podmiot, w tym związanych z działaniem strony oraz należytego informowania ich o dostępnych towarach i usługach. Dane gromadzone są w szczególności w następujących sytuacjach oraz we wskazanym zakresie:
- rejestracja w sklepie internetowym, utworzenie profilu klienta,
- kontakt przez formularz kontaktowy
- -dane identyfikacyjne (imię i nazwisko, dane firmy), dane kontaktowe (numer telefonu, adres lub adres e-mail), inne informacje podane przy rejestracji lub w formularzu, a także informacje o podjętych za pośrednictwem profilu klienta działaniach;
- zakup towarów i usług
- zgłoszenie reklamacji, korzystanie z uprawnień w ramach gwarancji
- -dane jak wyżej oraz informacje dotyczące zakupów danego użytkownika i płatności, w tym w szczególności informacje o zakupionych towarach i usługach, wartość zamówienia, sposób płatności, dane do faktury, adres dostawy, dane osoby upoważnionej do odbioru;
- ankiety satysfakcji, badanie rynku
- – dane identyfikacyjne i kontaktowe oraz informacje dotyczące zakupów danego użytkownika, w tym w szczególności informacje o zakupionych towarach i usługach,
- korzystanie z portali społecznościowych itp., w przypadku dostępności treści za pośrednictwem zewnętrznych społeczności, forów, mediów społecznościowych, a także usług, wtyczek i aplikacji, w tym w szczególności przeglądanie treści udostępnionych przez nas, udział w konkursach, akcjach itp.
- – dane dot. konta w danych mediach społecznościowych, w tym imię i nazwisko, identyfikator użytkownika, zdjęcie profilowe, posty i polubienia, przeglądane treści, informacje o wyświetlanych reklamach oraz reklamach wybranych w zależności od ustawień plików cookie
- techniczne informacje dot. korzystania z usług;
- – dane dot. urządzenia użytkownika (komputera lub urządzenia mobilnego), przeglądarki internetowej i systemu operacyjnego, dostawcy usług internetowych lub operatora sieci komórkowej, identyfikatora urządzenia, adresu fizycznego MAC, adresu IP, ustawień urządzenia i przeglądarki, naszych stron odwiedzanych przez użytkownika, przeglądanych treści w zależności od ustawień plików cookie;
- cookies, w zależności od wybranych preferencji użytkownika
- -informacje techniczne dotyczące urządzenia użytkownika (m.in. ID urządzenia, adres MAC, adres IP, system operacyjny, ustawienia urządzenia, w szczególności ustawiony język, rozdzielczość ekranu, rodzaj przeglądarki internetowej), dane dotyczące aktywności na naszej stronie (m.in. czas i długość wizyty na stronie, odwiedzane podstrony, towary dodane do koszyka), informacje o interakcjach z udostępnianymi przez nas treściami (np. obejrzanymi reklamami, zgodach wyrażonych przez użytkownika lub o otwarciu korespondencji, którą od nas otrzymał (np. wiadomości e-mail lub SMS), kliknięcia na link znajdujący się w niej), w tym informacje w zakresie ściśle niezbędnych cookies niezbędne do m.in. umożliwienia dokonania zapłaty za zamówienie, zapamiętywania koszyka zakupów, etapu zamówienia, danych do logowania do profilu klienta
- łączenie danych z różnych źródeł w zakresie wskazanym powyżej, w tym uzupełnianie lub łączenie danych osobowych z informacjami pochodzącymi z różnych źródeł zewnętrznych, w tym danymi demograficznymi, geograficznymi, danymi o interakcjach z zewnętrznymi dostawcami usług.
Sposób wykorzystania gromadzonych informacji i danych
Dane użytkowników gromadzone są w celach określonych prawem krajowym oraz wspólnotowym, w tym w szczególności w celu:
- zawarcia umowy i jej prawidłowego wykonania, a także podjęcia działań na żądanie użytkowania przed zawarciem umowy, w tym w szczególności w zakresie zakupu towarów i usług w sklepie, na odległość (włącznie z dostawą), świadczeniem usług związanych z naszymi stronami internetowymi, realizacją zgłoszeń reklamacyjnych czy gwarancyjnych – art. 6 ust. 1 b) RODO;
- wykonania obowiązków przewidzianych w prawie, w szczególności w prawie podatkowym i rachunkowym, konsumenckim, ochrony danych osobowych, w tym w szczególności wystawienia faktur, rozpatrywanie zgłoszeń reklamacyjnych czy gwarancyjnych- art. 6 ust. 1 c) RODO;
- realizacji naszych uzasadnionych interesów- art. 6 ust. 1 f) RODO- w tym w szczególności takich jak:
- komunikacja z użytkownikiem oraz wykonywanie zawartych z nim umów;
- marketing naszych produktów i usług oraz produktów i usług naszych partnerów, w przypadku wyrażenia zgody użytkownika;
- prowadzenie profilów użytkowników w związku z rejestracją konta;
- realizacja dostaw części zamiennych i elementów składowych naszych produktów,
- badanie satysfakcji klienta, na podstawie m.in. ankiety zadowolenia z obsługi klienta lub ankiety dot. naszych towarów i usług (w tym oparte na profilowaniu),
- analizy statystyczne i badania rynku (w tym oparte na profilowaniu), w tym analizy skuteczności działań marketingowych i promocyjnych,
- polepszanie naszych towarów i usług (w tym oparte na profilowaniu),
- powiązanie ze sobą urządzeń oraz wykorzystywanych na nich przeglądarek jako należących do tego samego użytkownika na potrzeby realizacji jednego albo większej liczby celów wskazanych w niniejszym punkcie,
- łączenie ze sobą danych pochodzących z różnych źródeł (w tym offline), które zostały wyjściowo zgromadzone w kontekstach innych niż dane zgromadzone online na potrzeby realizacji jednego albo większej liczby celów opisanych powyżej,
- zapewnienie bezpieczeństwa usług online;
- ustalenie, dochodzenie lub obrona przez roszczeniami (również na podstawie art. 9 ust. 2 f) RODO).
- w innym niż wskazane na podstawie zgody użytkownika- art. 9 ust. 2 a) RODO.
Administrator
Administratorem danych osobowych przekazywanych przez użytkowników jest BLOW ELEMENTY Sp. z o.o. z siedzibą w 05-820 Piastów, AL. Józefa Piłsudskiego 56/42 zarejestrowaną w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez SĄD REJONOWY DLA M.ST. WARSZAWY W WARSZAWIE, XIV WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO pod numerem KRS: 0000871961, NIP: 5342630770, REGON: 387655988.
W określonych przypadkach np. w przypadku płatności on-line administratorem danych osobowych będzie również dostawca danej usługi, o czym użytkownik zostanie uprzednio poinformowany.
Okres przechowywania danych osobowych
Dane użytkowników przechowywane są przez okres zawartej z nim umowy, w tym świadczenia usług oraz przez okres niezbędny do rozpatrzenia zapytania lub reklamacji a następnie także przez okres wynikający z obowiązujących przepisów prawa, w tym m.in. do czasu przedawnienia roszczeń na mocy Kodeksu Cywilnego, lub, w przypadku dokumentów podatkowych, przez okres wynikający z przepisów dotyczących dokumentacji podatkowej i rachunkowej tj. 5 lat od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin płatności podatku. Dane użytkowników wykorzystywane na podstawie ich zgody, przechowywane są do czasu jej cofnięcia, a dane wykorzystywane na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu, do czasu wniesienia sprzeciwu, który uznamy za zasadny.
Prawa użytkowników w zakresie ich danych oraz przekazanych informacji
Użytkownikom przysługują następujące żądania i prawa:
- żądanie dostępu do swoich danych osobowych;
- żądanie sprostowania swoich danych osobowych;
- żądanie usunięcia swoich danych osobowych;
- żądanie ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
- prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych;
- żądanie przenoszenia danych osobowych;
- prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (www.uodo.gov.pl).
Wszelkie żądania w zakresie danych użytkowników można zgłaszać na adres: shop@blowelementy.pl
Każde żądanie zostanie przez nas rozpatrzone, ale nie zawsze będziemy mogli je spełnić np. ze względu na obowiązujące nas przepisy prawa.
Udostępniania danych innym podmiotom
Celem należytej realizacji umów zawartych z użytkownikami oraz świadczenia usług niektóre dane użytkowników muszą zostać przekazane do innych podmiotów, w tym w szczególności:
- dostawcom odpowiedzialnym za obsługę systemów informatycznych [wsparcie IT w zakresie obsługi sklepu internetowego, hosting poczty email, usługi serwisowe, serwerowe),
- podmiotom takim jak banki i operatorzy płatności – obsługującym płatności elektroniczne lub karty płatnicze – w przypadku klienta, który korzysta w serwisie internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą administrator udostępnia zebrane dane osobowe wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w serwisie internetowym na zlecenie administratora w zakresie niezbędnym do obsługi płatności,
- agencjom marketingowym i dostawcom systemów IT służących do wspierania marketingu (w zakresie usług marketingowych),
- dostawcom usług księgowych, prawnych, doradczych zapewniających nam wsparcie księgowe, prawne lub doradcze (w szczególności biuro księgowe, kancelaria prawna lub firma windykacyjna).
Większość z tych podmiotów, na mocy odpowiednich umów, zobowiązana jest jednak do wykorzystywania powierzonych im danych wyłącznie według naszych wytycznych oraz w ściśle określonym przez nas celu zapewniając tym samym należyta ochronę danych naszych klientów.
Dodatkowo, realizując nałożone na nas obowiązki prawne możemy przekazywać dane użytkowników, uprawnionym organom państwowym, działającym w ramach obowiązujących przepisów prawa.
Odbiorcami danych użytkowników mogą być także dostawcy serwisów, na których prowadzimy nasze profile (np. Facebook, Google), dostawcy usług marketingowych, dostawcy usług do obsługi korespondencji z użytkownikami. Polityki prywatności poszczególnych serwisów znajdują się na ich stronach internetowych.
Transfer danych poza EOG (Europejski Obszar Gospodarczy)
W przypadku przekazania danych osobowych użytkownika poza Europejski Obszar Gospodarczy, takie przekazanie może odbyć się wyłącznie na zasadach określonych w art. 46, art. 47 lub 49 RODO. Przekazujemy dane osobowe poza EOG tylko wtedy, gdy jest to konieczne i z zapewnieniem odpowiedniego stopnia ochrony oraz po uprzednim zawiadomieniu użytkownika o zamiarze przekazania danych osobowych poza EOG na etapie ich zbierania.
Zmiany polityki prywatności
Polityka jest na bieżąco weryfikowana i w razie potrzeby aktualizowana. W przypadku aktualizacji polityki poinformujemy użytkowników poprzez stosowną informację na stronie internetowej lub poprzez wysłanie wiadomości e‑mail. Korzystanie przez użytkownika ze sklepu internetowego po aktualizacji polityki prywatności oznacza akceptację zmian w niej wprowadzonych.