Zamówienia i zwroty
Jaki jest czas oczekiwania na lakierowane elementy: fronty, szuflady, blendy, cokoły, itp.?
Czas realizacji zamówienia składającego się z lakierowanych elementów, to 30 dni kalendarzowych, od momentu zaksięgowania płatności i ostatecznego potwierdzenia zamówienia, nie licząc czasu dostawy.
Jeżeli po dokonaniu wpłaty zostaną wprowadzone zmiany, za datę złożenia zamówienia uznaje się moment ostatecznego potwierdzenia zgodności wszystkich elementów przez zamawiającego.
Kiedy zamówienie trafi do realizacji?
Twoje zamówienie trafia do realizacji po zaksięgowaniu płatności na naszym koncie.
Czy mogę kupić próbki kolorów?
W naszym sklepie zamówisz każdą próbkę, która pomoże Tobie dokonać wyboru frontów i pozostałych elementów, niezbędnych do skompletowania Twojego zamówienia. Jest to sugerowane przez nas rozwiązanie, ponieważ ekrany komputerów i telefonów nie odzwierciedlają prawdziwych kolorów.
Jeśli chcesz mieć gwarancję co do wybranego koloru z naszej oferty, zamów próbki dostępne na naszej stronie internetowej. Czas realizacji zamówienia składającego się z próbek, to 10 dni kalendarzowych po dokonaniu wpłaty.
Na stronie „Próbki” możesz zakupić ich dowolną ilość, co umożliwi Tobie dokonanie wyboru frontów.
Jak mogę skonsultować z doradcą zamówienie przed jego ostatecznym złożeniem?
Po wybraniu przez Ciebie wszystkich elementów w konfiguratorze utworzony zostanie koszyk, w którym dostępny jest link wygenerowany u dołu zamówienia. Możesz przesłać link innej osobie.
Jeśli nie jesteś pewien czy Twoje elementy zostały prawidłowo wprowadzone do zamówienia, możesz wysłać nam link mailem (shop@blowelementy.pl) wraz z projektem swojej kuchni w IKEA Planner. Jeśli zauważymy jakieś nieścisłości, poinformujemy Ciebie o tym.
Przed finalizacją zamówienia, sprawdź wszystkie wybrane elementy na liście zakupowej. Od momentu zaksięgowania wpłaty rozpoczynamy jego realizację.
Czy mogę zrezygnować z zamówienia lub zwrócić fronty i inne lakierowane elementy?
Zwrot elementu nieprefabrykowanego (czyli produktu wykonywanego specjalnie dla Ciebie pod indywidualne zamówienie, w tym elementów z płyt MDF, próbek kolorów) w ciągu 14 dni bez podania przyczyny nie jest możliwy, zgodnie z art. 38 par. 3 ustawy o Prawach Konsumenta.
Dokonanie płatności za zamówienie jednoznaczne jest z akceptacją umowy kupna-sprzedaży oraz naszego Regulaminu.
Jeśli masz jakiegokolwiek wątpliwości co do prawidłowego złożenia swojego zamówienia, prosimy o kontakt z nami przed dokonaniem końcowej płatności za zamówienie.
Czy mogę zwrócić wzorniki, akcesoria?
Tak, jeśli jesteś osobą fizyczną, możesz zwrócić te produkty w ciągu 14 dni od daty ich dostarczenia.
Szczegóły odstąpienia od umowy opisane są w Regulaminie dostępnym na naszej stronie.
Płatność
Czy mogę dokonać zakupu na firmę?
Jakie metody płatności są dostępne w sklepie?
Za zamówienie w naszym sklepie możesz zapłacić jedną z wyszczególnionych metod płatności: karta kredytowa lub debetowa, Apple Pay, Blik, Google Pay, Przelewy24 lub za pomocą tradycyjnego przelewu.
Apple Pay
Apple Pay umożliwia bezproblemowe płatności każdą kartą zapisaną w Apple Wallet i eliminuje konieczność ręcznego wpisywania danych karty lub wysyłki.
BLIK
BLIK umożliwia klientom w Polsce płacenie bezpośrednio za pomocą wpłat internetowych z konta bankowego.
Google Pay
Google Pay umożliwia klientom dokonywanie płatności przy użyciu dowolnej karty kredytowej lub debetowej, zapisanej na ich koncie Google, w tym kart z Google Play, Chrome lub urządzenia z systemem Android.
Karta Kredytowa/Debetowa
Akceptujemy płatności Visa, Mastercard, American Express, Discover, Diners Club od klientów na całym świecie.
Przelewy24
Przelewy24 (P24) umożliwiają klientom w Polsce na płatności bezpośrednio za pomocą wpłat online z konta bankowego.
Tradycyjny Przelew
Tradycyjny przelew możesz wykonać z dowolnego konta bankowego i urządzenia.
Pomiar i konsultacja
Jak zmierzyć samodzielnie fronty?
Samodzielne zmierzenie frontów meblowych to nic trudnego.
Pomiar frontów kuchennych to proces mający na celu dokładne ustalenie wymiarów drzwi i szuflad w meblach kuchennych.
W sekcji „Poradnik – Jak zmierzyć samodzielnie fronty” wyjaśniamy szczegółowo krok po kroku, jak to zrobić.
W przypadku wymiany starych frontów w istniejącej kuchni na nowe, koniecznie sprawdź jaki rodzaj zawiasów posiadasz.
Jeżeli masz jakiekolwiek wątpliwości, skontaktuj się z nami, a chętnie udzielimy Tobie pomocy.
Czy mogę zamówić usługę pomiarów?
Tak. Jeśli chcesz, przyjedziemy do Ciebie i sprawdzimy, czy istnieje możliwość wymiany frontów w Twoich starych meblach oraz wykonamy ich pomiar, na podstawie którego zrobimy dla Ciebie wycenę. Jeśli nie czujesz się na siłach w samodzielnym pomiarze – nie martw się, możemy Tobie pomóc.
Pomoc doświadczonego fachowca oferujemy tylko i wyłącznie na terenie Warszawy i okolic.
Zamawiając usługę pomiaru, możesz wykonać montaż samodzielnie lub skorzystać z naszej doświadczonej ekipy montażowej.
W sekcji „Pomiar i konsultacja” możesz zamówić usługę pomiaru niezbędnych elementów.
Montaż
Jak zamontuję fronty w meblach IKEA?
Dokonując zakupu mebli w sklepie IKEA nie zapomnij o dedykowanych do nich zawiasach i szufladach.
Montaż frontów może wykonać dowolna ekipa remontowa, jednak zalecamy instalację kuchni przez naszego wykwalifikowanego fachowca.
Jeśli zdecydujesz się zrobić to samodzielnie, zachowaj szczególną ostrożność podczas montażu, ponieważ wtedy fronty narażone są na największe uszkodzenia i obicia.
Pamiętaj, że nasza gwarancja nie obejmuje uszkodzeń mechanicznych, które może spowodować niewłaściwie przeprowadzony montaż.
Czy mogę zamówić montaż i demontaż frontów i innych elementów?
Jeśli nie czujesz się na siłach w samodzielnym demontażu lub montażu frontów i innych elementów – nie martw się, możemy Tobie pomóc. Pomoc doświadczonego fachowca oferujemy tylko i wyłącznie na terenie Warszawy i okolic.
Uwaga: Nie zajmujemy się montażem frontów zmierzonych przez kogoś innego niż przedstawiciel naszej firmy.
W sekcjach „Montaż Frontów” i „Demontaż Frontów” możesz zamówić usługę wykwalifikowanych ekip montażowych.
Czy mogę zamówić demontaż i montaż dowolnej ilości frontów i lakierowanych elementów?
Tak, pamiętaj tylko, że minimalna wartość zamawianej usługi montażu elementów wynosi 990 PLN.
Koszt utylizacji starych elementów nie jest wliczony do minimalnej wartości zamówienia.
Czy nasze fronty posiadają identyczne nawierty jak fronty IKEA?
Większość naszych frontów posiada identycznie nawiercone otwory, tak jak fronty IKEA.
Jedyne różnice wynikają z personalizacji naszych frontów: niektóre fronty IKEA mogą być wykorzystane na kilka sposobów, dlatego posiadają więcej otworów, natomiast nasze fronty posiadają nawiercone otwory dostosowane do konkretnego zastosowania. Dotyczy to w szczególności:
- Frontu zmywarki 60x80 - Front nie posiada żadnych nawiertów, aby można go dopasować do zawiasów zmywarki. W IKEA ten sam front wykorzystywany jest również jako drzwi lewo/prawo, więc posiada dodatkowe puszki na zawiasy drzwi zbędne do zmywarki.
- Frontu szuflady 20x80 i 30x80 przeznaczonego do szafki Cargo - Front posiada otwory, a do ich montażu, w przeciwieństwie do frontów IKEA, nie ma potrzeby korzystania z szablonu nawiertów dołączonego do mechanizmu Cargo IKEA. W IKEA ten sam front wykorzystywany jest również jako drzwi lewo/prawo, więc posiada dodatkowe puszki na zawiasy drzwi zbędne do szafki Cargo.
- Frontu drzwi poziomych - Front nie posiada nawietów, aby można go było dopasować do mechanizmu podnoszącego. W IKEA ten sam front wykorzystywany jest jako szuflada, więc posiada dodatkowe puszki na zawiasy drzwi zbędne do szafek poziomych.
- Frontu szafki narożnej 25x80 - Front nie posiada dwóch dodatkowych otworów wokół puszki. Należy je wywiercić samodzielnie, co zapewni lepsze utrzymanie frontu na zawiasie.
Planowanie kuchni z IKEA
Czy mogę wybrać spersonalizowany rozmiar panelu?
Najpewniejszą opcją jest wybór panelu w standardowym rozmiarze sugerowanym przez IKEA, tak aby na miejscu dociąć z niego potrzebne fragmenty. Wówczas nie zaskoczą Cię żadne nieścisłości wymiarowania.
Jeśli natomiast chcesz, aby Twoje panele miały konkretny rozmiar, możesz wybrać je w konfiguratorze elementów, podając dokładne wymiary.
Do czego służą panele?
Panele wykorzystywane są m.in. do ukrycia boków ostatniej szafki, do uzupełnienia wnęki między szafką a ścianą, żeby kuchnia idealnie wypełniła przestrzeń lub do zamaskowania rogów szafki narożnej.
Panele odpowiadają grubości frontu w danym modelu.
Domyślna wysokość paneli bocznych przewidziana jest tak, aby sięgały do ziemi, zasłaniając również nóżki od boku.
Możesz jednak wybrać spersonalizowany rozmiar krótszy o 8 cm, zakrywający jedynie korpus.
Jeśli Twoja kuchnia kończy się sprzętem AGD nieposiadającym szafki (pralka, zmywarka), wybierz panel o pełnej wysokości mebla - to na nim będzie opierał się blat.
Z panelu wytniesz również blendy na róg szafki narożnej i wszystkie inne elementy maskujące.
Jak wybrać elementy do szafek narożnych Metod?
Do szafki 88x88 cm potrzebujesz dwóch sztuk frontów drzwi 25x80 cm.
Do szafki 128x68 cm dobierz standardowe drzwi 60x80 cm oraz panel 20x80 cm, z którego na miejscu dotniesz dwie listwy maskujące.
Czy fronty mają nawiercone otwory na uchwyty?
Fronty „Blow Elementy” możesz łączyć z dowolnymi uchwytami, a ich rozstaw i położenie zależy od indywidualnych preferencji, dlatego nie wykonujemy pod nie nawierceń.
Nawiercenia pod uchwyty najczęściej wykonuje się na zamontowanych już frontach.
Czy fronty będą pasować do sprzętów AGD kupionych poza IKEA?
Ważne, aby Twoje sprzęty były dopasowane do szafek IKEA, ale te wymiary zwykle są standardowe dla wszystkich sprzętów, niezależnie czy są one z oferty IKEA, czy spoza niej.
Do wszystkich sprzętów AGD można dopasować wszystkie fronty, nawiercając je pod zawiasy dostarczone z danym sprzętem.
Fronty do zmywarek i lodówek nie posiadają żadnych nawiertów.
Co oprócz korpusów muszę kupić w IKEA?
W IKEA kup zawiasy, amortyzatory, osprzęt i wyposażenie wewnętrzne.
Jeżeli przygotowujesz projekt online w plannerze IKEA, najlepiej zbuduj kuchnię razem z frontami.
Wtedy wszystkie potrzebne elementy automatycznie dodadzą się do zamówienia.
Następnie przed finalną realizacją całego zamówienia - wykreśl z niego jedynie pozycję frontów.
Jakiego koloru zamówić korpusy/szafki IKEA?
Planując fronty w ciemnych kolorach, polecamy zastosować ciemnobrązowe korpusy IKEA.
W przypadku jasnych kolorów najlepiej zdecydować się na białe korpusy.
Nasza Oferta
Czy mogę zamówić fronty do mebli spoza oferty IKEA?
Tak. W takim przypadku skorzystaj z konfiguratora elementów.
Puszki na zawiasy możemy nawiercić zgodnie z Twoimi preferencjami, natomiast nawiercenia do montażu szuflad należy wykonać we własnym zakresie.
Czy mogę zamówić fronty w dowolnie wybranym przeze mnie kolorze?
Dzięki trzem systemom kolorystycznym: RAL, NCS i ICA masz możliwość wyboru spośród szerokiej gamy odcieni, które najlepiej odpowiadają Twoim preferencjom oraz charakterowi wnętrza.
Minimalna wielkość zamówienia to 2 m².
Należy wtedy wpisać kod numeryczny wybranego koloru ze wzornika w naszym konfiguratorze.
Wzorniki RAL, NCS i ICA to najpopularniejsze palety kolorystyczne używane w projektowaniu wnętrz i znajdziesz je w każdym sklepie budowlanym.
Możesz je również zamówić w naszym sklepie.
Dostawa
Jak wygląda dostawa i ile kosztuje?
Twoje zamówienie wysyłamy ubezpieczoną przesyłką kurierską, dedykowanym transportem spedycyjnym na paletach lub w skrzyni oraz własnym transportem.
Przesyłka dostarczana jest pod wskazany adres, ale nie jest wnoszona do środka, dlatego prosimy o zadbanie, o jej prawidłowy odbiór od kuriera.
Wnoszenie frontów oferujemy tylko na terenie Warszawy i okolic przy transporcie naszymi samochodami. Jest ono ograniczone do wysokości 4 piętra w budynkach bez wind.
W przypadku konieczności wniesienia elementów na wyższe kondygnacje, prosimy o wcześniejszy kontakt, celem ustalenia szczegółów i ewentualnej dopłaty.
Nasi pracownicy mogą odmówić wniesienia towaru na wyższe kondygnacje (powyżej 4 piętra) w sytuacjach, gdy w dniu transportu nie będą działały windy.
Rodzaj i Koszt dostawy możesz sprawdzić przy składaniu zamówienia w koszyku.
Czy mogę ustalić konkretny dzień i godzinę dostawy zamówienia?
Kiedy zamówienie będzie gotowe do wysyłki, poinformujemy Cię, żeby potwierdzić termin nadania przesyłki.
W dniu nadania przesyłki otrzymasz od nas list przewozowy i na jego podstawie możesz ją śledzić lub w razie potrzeby uzyskać numer do kuriera.
W zależności od miejsca dostawy, zamówienie dostarczane jest w ciągu 1-3 dni roboczych od dnia jego nadania, choć zdarzają się odstępstwa od tej reguły.
W celu ułatwienia odbioru od kuriera, przekazujemy firmie kurierskiej Twój numer telefonu.
Czy mogę magazynować swoje zamówienie?
Tak, mamy możliwość magazynowania Twojego zamówienia.
Jeżeli chcesz otrzymać zamówienie w terminie dłuższym niż wskazanym w czasie realizacji, poinformuj nas o tym na etapie zamawiania frontów, tylko wtedy zagwarantujemy Tobie dogodny termin dostawy.
Twoje życzenie opóźnienia dostawy na dalszym etapie realizacji zamówienia może wiązać się z dodatkowymi opłatami.
Oferujemy Tobie 14 dni darmowego magazynowania od najdłuższej daty produkcji elementu w zamówieniu.
Jeśli zamówienie zawiera fronty surowe i lakierowane, wówczas masz (30+14) 44 dni na odbiór towaru, jeśli kupiłeś tylko surowe elementy, wtedy (7+14) 21 dni na odbiór.
Koszt magazynowania gotowych elementów po przekroczeniu wyżej wymienionych terminów to 2PLN/dzień/element.
Co zrobić, jeśli otrzymam uszkodzoną przesyłkę?
Pamiętaj, żeby sprawdzić opakowanie i produkty, zanim przyjmiesz przesyłkę.
Jeśli opakowanie jest uszkodzone, koniecznie zgłoś to kurierowi, spisz protokół szkody przy odbieraniu zamówienia.
Bez dostarczenia protokołu szkody nie będziemy mogli w Twoim imieniu złożyć reklamacji u przewoźnika.
Pamiętaj, że w przypadku wyboru dostawy kurierem, podpisujemy umowę z przewoźnikiem na transport elementów w Twoim imieniu.
Co zrobić, jeśli otrzymam uszkodzony lub wadliwy produkt?
Prosimy o rozpakowanie przesyłki i sprawdzenie wszystkich produktów przy odbiorze w obecności kuriera.
Jeśli zauważysz uszkodzenia mechaniczne, koniecznie opisz je, zrób zdjęcia z odległości 1m i prześlij do nas na adres shop@blowelementy.pl do 12 godzin od otrzymania przesyłki, koniecznie przed montażem.
W takiej sytuacji zobowiązujemy się do jak najszybszej wymiany uszkodzonych lub wadliwych elementów.
Uszkodzenia mechaniczne, których nie obejmuje gwarancja, zgłoszone po tym terminie nie będą rozpatrywane.
Gdy otrzymamy Twoją wiadomość, sprawdzimy ją i skontaktujemy się z Tobą, aby ustalić dalsze działania.
W przypadku zatwierdzonej reklamacji jesteśmy odpowiedzialni za koszty wymiany produktu.
Pielęgnacja i konserwacja
Jak dbać o fronty lakierowane i fornirowane?
Do pielęgnacji frontów używaj miękkiej, wilgotnej ściereczki.
W przypadku tłustych śladów i odcisków palców sięgnij po łagodny środek myjący (pamiętaj, żeby ściereczka nie była przesadnie morka, wystarczy ją lekko zwilżyć np. pianą), najlepiej płyn do mycia naczyń lub wodę z mydłem, a następnie przetrzyj na sucho, żeby nie zostały smugi.
Unikaj detergentów o silnym działaniu (również w przypadku fornirów sprayów typu Pronto), twardych gąbek i mocnego szorowania, ponieważ drobinki kurzu osadzające się na powierzchni frontów mogą spowodować zarysowania.
Czego możesz spodziewać się po frontach lakierowanych?
Naturalną cechą frontów z lakierowanej płyty MDF jest podatność na zarysowania i odpryski przy uderzeniu ostrym przedmiotem.
Wynika to ze specyfiki każdej lakierowanej powłoki.
Natomiast sama płyta MDF nie pęka i nie rozwarstwia się podczas prawidłowego użytkowania.
Uszkodzenia lakieru można naprawić poprzez ponowne lakierowanie frontu lub punktowe zatuszowanie ubytku.
Trwałość materiału MDF i możliwość naprawy jego zewnętrznej powłoki sprawiają, że klasyfikuje się je jako rozwiązanie wysokiej jakości.
Gwarancja
Czy kupując fronty poza IKEA nie stracę gwarancji na resztę kuchni IKEA?
Nie stracisz gwarancji na elementy, ponieważ w IKEA każdy z nich sprzedawany jest osobno, a nie jako cała kuchnia.
Każdy z tych elementów podlega osobnej gwarancji (korpusy i osprzęt).
Nie ma też znaczenia, z jakimi innymi elementami zostaną one połączone.
Ile wynosi gwarancja na fronty BLOW ELEMENTY?
Nasze fronty objęte są 2-letnią gwarancją.
Ponieważ nie zawierają żadnych mechanizmów podlegających uszkodzeniom, wadliwy okazać się może jedynie materiał, z którego zostały wykonane i te wady dadzą się zauważyć w tym okresie.
Pamiętaj, że nasza gwarancja nie obejmuje uszkodzeń mechanicznych oraz tych wynikających z niewłaściwego użytkowania.
Jeśli zastosujesz się do wspomnianych zasad użytkowania, będziesz cieszyć się frontami przez lata.
Więcej na temat gwarancji znajdziesz w Regulaminie na naszej stronie.